CW-Systém na motocykly – dotazy

Kontaktujte nás, rádi vám odpovíme na jakékoliv vaše dotazy. Na dotazy, které jsou již zodpovězeny v této rubrice, nereagujeme.

CW-Systém na motocykly – formulář pro dotazy



Jméno a příjmení:
E-mailová adresa:
Telefon (mobil):

Dotaz:




CW-Systém na motocykly – bezpečná jízda po zadním kole: nejčastější dotazy  

Může dojít při jízdě po zadním kole k poškození motoru?

Úhel zvednutí je vždy nutné přizpůsobit tak, aby nedocházelo k rozsvěcení kontrolky oleje mazání motoru, jinak může dojít k jeho poškození. Konstrukce většiny motorů je taková, že při jízdě po zadním kole před rovnovážným bodem nedochází k rozsvěcení kontrolky oleje mazání motoru. V případě, kdy se kontrolka při dosažení daného úhlu rozsvěcí, je možné si pomoci mírným zvýšením hladiny oleje v motoru (přibližně o 10 mm. nad horní rysku kontrolního okénka stavu hladiny oleje v motoru). Pokud toto nepomůže, je nutné upravit sací koš oleje motoru.

Jaké jsou výhody učení jízdy na zadním kole s pomocí CW-Systému?

Vzhledem k ochraně proti zpětnému převrácení má jezdec možnost vyzkoušet si agresivní zvednutí motocyklu na zadní kolo a tak rychleji získat odhad správného dávkování plynu společně s prokluzem spojky (toto bez použití CW-Systému nelze). Při příliš vysoké rychlosti dosažení nastaveného úhlu dochází vlivem setrvačnosti motocyklu k jeho částečnému překonání. Při tomto překonání zažívá jezdec pocity, díky kterým se naučí rychleji odhadovat správnou rychlost dosažení úhlu zvednutí motocyklu na zadní kolo. Další výhoda je při učení řazení vyšších rychlostních stupňů během jízdy na zadním kole, kdy má jezdec ochranu proti zpětnému převrácení motocyklu v momentě nesprávného přeřazení. Používání CW-Systému urychluje učení.

V jaké rychlosti je účinnost CW-Systému nejvyšší?

Aby jezdec dosáhl hranic účinnosti ochrany CW-Systému proti zpětnému převrácení motocyklu, musel by vytvořit rychlým zdvihem takovou setrvačnost motocyklu, díky které by překročil nastavený úhel o dalších více než 70 cm zdvihu předního kola nad nastavený úhel. Účinnost CW-Systému je nejvyšší při počátečním zdvihu motocyklu na zadní kolo v rychlosti 30 – 35 km/h až do dosažení jízdy na zadním kole v rychlosti 100 km/h.

Můžete více popsat montáž CW-Systému?

CW-Systém se skládá ze třech základních částí - ovladač, držák ovladače a rozdělovač. Rozdělovač má tvar válce o rozměrech 130 x 32 mm. který je opatřen lanovody a na motocyklu je namontován místo původního plynového lanovodu. Montáž nevyžaduje žádné úpravy původního stavu motocyklu. Při montáži je pouze potřeba demontovat díly bránící přístupu k plynovému lanovodu (u většiny motocyklů demontáž palivové nádrže a airboxu). Na hřídely zadního kola je namontován držák ovladače, který je propojen lanovodem s rozdělovačem. Tento držák lze z motocyklu kdykoli demontovat bez nutnosti demontáže rozdělovače. Přítomnost rozdělovače a držáku ovladače na motocyklu neomezuje jeho provoz při běžném používání. Při učení jízdy na zadním kole se na držák ovladače namontuje ovladač. K montáži ovladače není potřeba žádné nářadí a netrvá déle než 15 sekund. U některých typů motocyklů lze ovladač po demontáži umístit pod sedlo do úložného prostoru motocyklu. Montáž CW-Systému je včetně fotodokumentace popsána v návodu k použití.

Je možné namontovat CW-Systém na motocykl s letmo uloženým zadním kolem?

Ano.

Jde CW-Systém určený na jeden typ motocyklu namontovat na více typů motocyklů?

Ne, použití je možné pouze na daném typu motocyklu.

Jak mohu rozpoznat hranice účinnosti CW-Systému na motocyklu v neoriginálním stavu?

Při příliš rychlém dosažení nastaveného úhlu dojde vlivem větší setrvačnosti motocyklu k částečnému překonání nastaveného úhlu. Toto překonání zaznamená měrka která signalizuje hranice účinnosti. Největší účinnost CW-Systému je při počátečním zdvihu motocyklu na zadní kolo v rozmezí rychlosti 30 – 35 km/h. V nastavení 1 nelze u většiny motocyklů v této rychlosti dosáhnout takové rychlosti dosažení nastaveného úhlu, kterou by měrka zaznamenala. V tomto nastavení se můžete pokusit o co nejrychlejší dosažení nastaveného úhlu a zjistit tak, jestli tuto rychlost měrka zaznamená. Následně částečně zvětšíte úhel zdvihu motocyklu na zadní kolo a opětovným postupným zvyšováním rychlosti dosažení nastaveného úhlu získáte představu, jak moc lze překročit optimální rychlost dosažení nastaveného úhlu vzhledem k signalizaci měrky účinnosti.

Lze CW-Systém namontovat na motocykl s karburátory?

CW-Systém lze namontovat na motocykl s karburátory i vstřikováním. Základní podmínkou pro montáž je čtyřtaktní motor a propojení vstřikování nebo karburátorů s plynovou rukojetí pomocí lanovodů (nelze namontovat na motocykl s elektronickou plynovou rukojetí).

Na jakém principu CW-Systém pracuje?

CW-Systém pracuje na principu regulace plynu, což znamená, že při dosažení nastaveného úhlu zvednutí motocyklu na zadní kolo zabrání regulací množství přidávaného plynu jeho překonání.

Mohu CW-Systém užívat při jízdě na silnici v běžném provozu?

CW-Systém je určen ke sportovnímu využití mimo veřejné komunikace. CW-Systém slouží jako učební pomůcka ke zvýšení bezpečnosti při učení jízdy na zadním kole motocyklu. 

Jak obtížné je namontovat CW-Systém?

Návod obsahuje fotodokumentaci na které je zobrazen postup montáže CW-Systému. Montáž nevyžaduje žádné úpravy původního stavu motocyklu. Jedná se pouze o výměnu původního plynového lanovodu za lanovod CW-Systému.

Zvyšuje CW-Systém výkon motoru?

Ne, CW-Systém pouze reguluje množství přidávaného plynu.

Obsahuje návod k použití informace o jízdě na zadním kole?

Ano, v návodu k použití jsou napsány základní informace o jízdě na zadním kole.

Proč je v návodu určena minimální rychlost 30 km/h pro zvedání motocyklu na zadní kolo?

Se zvyšujícími otáčkami motoru se v případě ubrání plynu zvětšuje i brzdná síla motoru. Při nižší rychlosti má motor méně otáček, a následkem toho se snižuje brzdná síla motoru společně s funkcí CW-Systému.

Je účinnost CW-Systému stejná i na motocyklu, který má provedeny úpravy ke zvýšení výkonu motoru?

U upravených motocyklů může být účinnost nižší nebo naopak vyšší. Záleží na tom, jakým způsobem úprava mění brzdnou sílu motoru v případě ubrání plynu. K rozpoznání účinnosti je CW-Systém vybaven kontrolní měrkou.

       Zpět na stránku CW-Systém